søndag 30. september 2007

Blindpassasjer over Atlanteren


Denne kjekkasen er en liten falk, og han kom sannsynligvis ombord i Cork. Nå har han blitt med oss over Atlanterhavet snart, og på veien har han spist to spurver som også snek seg ombord i Irland. Helt sant. Det har altså utspilt seg litt av et drama her under atlanterhavskryssinga, mens jeg selv har ligget mest til køys og vært sjøsyk. Jeg føler meg nesten som en blindpassasjer selv, her jeg ligger på tredje dekk og ikke deltar på noe av alt det som faktisk foregår på båten under overfarten. Foredrag, filmer, quiz og happy hour. I går var det nærmest flatt hav, og jeg måtte for skams skyld føle meg ganske bra. Og sulten. Ekspedisjonslederen geleidet meg opp i restauranten for lunsj og jeg spiste et halvt rundstykke med smør på, mens jeg konsentrerte meg om å ikke se ut gjennom vinduene hvordan horisontlinja hele tiden gikk opp og ned. Ekspedisjonslederen spiste forskjellige typer sild og tok seg en pris snus. Gulp. Visse personer ombord har begynt å kalle meg the bunk blogger, som skulle bety noe sånt som køye-bloggeren på norsk. Jaja. Akkurat nå føler jeg meg nesten litt heltemodig her jeg ligger med ryggen mot vannet og skriver. Vi nærmer oss fiskebankene på Newfoundland og det er storm!

Ingen kommentarer: